W sobotę, już od rana wiatr próbuje udowodnić, że nazwa naszego kompleksu wypoczynkowego jest zgodna z charakterem tego miejsca. „Wichrowe Wzgórze” bez wiatru byłoby trochę dziwne.
Trzeba jedna powiedzieć, że dziś w Regionalnym Systemie Ostrzegania pojawiło się ostrzeżenie wskazujące na możliwość wystąpienia porywistych wiatrów na Pomorzu. Może ze względu na to ostrzeżenie zaproponujemy naszym gościom wycieczkę rowerową trasą osłoniętą od wiatru, wzdłuż Jeziora Raduńskiego Dolnego.

Naszą wędrówkę rozpoczynamy przy Oazie Zdrowia. Wykorzystamy nową bramę na nasz teren i przy okazji zobaczymy Park Kamienny nad jeziorem. Po policzeniu kamieni zjeżdżamy w dół w kierunku Drogi Kaszubskiej przecinającej Chmielno. Skręcamy w lewo, by po kilkuset metrach, na pierwszym skrzyżowaniu skręcić w prawo, w kierunku Lipowca i dalej Wygody Łączyńskiej. Do jeziora docieramy dość szybko, po pokonaniu pierwszej górki ukazuje się nam piękna panorama na rynnę Jeziora Raduńskiego. Szlak będzie prowadził wzdłuż jeziora, trzymając się jego brzegu aż do Lipowca, w którym rozstaniemy się z jeziorem i wjedziemy w pagórkowatą okolicę pełną pól truskawek. W tej chwili na polach trwają intensywne prace. Wielu może się dziwić układaniu słomy między krzaczkami, ale ma to uzasadnienie – zebrane truskawki będą czyste.
Nasza droga będzie wiodła po pagórkach, na których położone są wioski Łączyńska Huta i Borzestowska Huta. Finalnie dojeżdżamy do Wygody Łączyńskiej. Warto się tu zatrzymać na łyk chłodnej wody. Dobrze zrobić to pod kościołem, bo na pewno warto go zobaczyć. Kościół p.w. św. Józefa wzniesiono w latach 1913–1915 według projektu znanego architekta z Kolonii Fritza Kunste. Budynek w stylu neobarokowym zbudowano na planie krzyża łacińskiego. Wykonany go z pięknej czerwonej cegły i uwieńczono 32-metrową wieżą widoczną w całej okolicy. Szczególnie dobrze jest ona od strony wsi Przyrowie. Teren parafialny otoczony jest murem. Fronton nad wejściem do kościoła zdobi płaskorzeźba Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny dłuta Franza Vlasdecka z Moguncji.
Z Wygody możemy wrócić tą samą drogą, którą przyjechaliśmy, ale najlepiej poznać coś jeszcze i pojechać drogą na Borzestowo i Miechucino. Po drodze mijać będziemy piękne jeziora, a oczy cieszyć będą piękne widoki.
W Miechucinie skręcamy w spokojną drogę na Reskowo, którą ostatecznie dojedziemy do Chmielna.

Napisz do nas

Odpiszemy tak szybko jak to możliwe.